Veľké HALÓ okolo blokovania reklám (2. časť)

Autor: Matej Kotian | 18.4.2015 o 22:19 | Karma článku: 2,31 | Prečítané:  198x

Toto je video Hanka Green-a (ktorý je pomerne známou online celebritou) a kričí z rovnakej zúfalej frustrácie ( https://www.youtube.com/watch?v=i_SVd927h0I ) A opäť, čo dosiahol? Stačí si prečítať komentáre k videu, kde mu väčšina ľudí ďakuje, že ich na to upovedomil.

Existuje veľa takých príkladov, vrátane druhého najväčšieho francúzskeho poskytovateľa internetových služieb, ktorý začal blokovať reklamy v predvolenom nastavení , alebo AdTrap, malý nástroj zriadený na Kickstarter-i, ktorý blokuje reklamy na všetkých zariadeniach, keď sú zapojené do vášho domáceho routera.

Hlavnou myšlienkou tohto článku je ukázať, aký nespoľahlivý a neudržateľný je menový systém v súčasnej dobe. Je pravda, že mnoho užívateľov YouTube, novinárov a webových stránok, ako celok, produkujú veľký internetový obsah len preto, že sú financovaní z výnosov reklám, a tieto pluginy nakoniec zničia. Ale ak niekto vidí tieto technológie ako ničiteľov, uniká mu celá pointa.

Minister digitálneho hospodárstva Francúzska prinútil ISP k obnoveniu prístupu reklamy, YouTuber-i sa proti tomu ohradzovali, novinári protestovali a webové stránky hrozili, že kvôli tomu skončia. Ale všetci sú slepí ku skutočnosti - toto nie je riešenie. Ľudia majú veľa možností, ako blokovať reklamy a to buď zariadeniami, ako sú AdTrap alebo pluginy, akým je Adblock a majú tiež na výber obsah, ktorý nie je založený na podpore reklamy. Takže všetko to chvastanie proti blokovaniu reklám bude mať za následok nárast používania týchto technológií.

Títo ľudia sú nahnevaní, ale takto funguje tento systém: je nutné sa predvádzať, aby ste boli zaplatení. Som si istý, že musia zaplatiť nájomné a nakŕmiť svoje deti. Avšak, reklamy sú ďalším vedľajším produktom tohto neudržateľného sveta, v ktorom žijeme.

Zaujímavosťou je, že existujú tisíce ľudí, ako je Hank Green, mnoho novinárov a webových stránok, ktoré hrozili, že skončia. Internet je bohatý na obsah, a preto je zdarma; z toho dôvodu námietky proti vývoju technológií sú neopodstatnené. Ľudia, ktorí sa neprispôsobia novým podmienkam, zostanú pozadu. Oni sú tými, ktorí to nepochopili.

Bezplatné služby, ako je Wikipedia, Khan Academy, Linux a milióny ďalších webových stránok a služieb budú vždy existovať. Tým sa bude dariť, pretože sú založené na dobrovoľníckej práci, nie na peňažnom príjme, aj keď niektoré z nich potrebujú čas od času finančné dary, aby svoje servery udržiavali v chode. Ale keď urobíte servery autonómnymi - t.j. založené na umelej inteligencii - a  budú napríklad poháňané obnoviteľnými zdrojmi energie, potom môžete urobiť celú službu bez peňazí a založenú na dobrovoľníckej práci, niečo podobné tomu, čo chce dosiahnuť Venus Project.

Ako vidíme, väčšina ľudí neznáša reklamy. Toto vôbec nie je riešenie ako nakŕmiť a obliecť ľudí. Ľudia sú čoraz viac a viac informovaní, tým menej efektívne budú online reklamy. Ale to nie je všetko. Online reklamy môžu byť rušivé a nepríjemné, ale je tu ďalšia, temnejšia stránka celej záležitosti: Black Hat SEO .

Mám priateľa, ktorý zarobí asi 2000 dolárov mesačne tým, že robí neporiadok v online výsledkoch vyhľadávania. V podstate kupuje lekárske, vedecké alebo akékoľvek články napísané špecialistami alebo bloggermi a automaticky nahradí slová ich synonymami alebo zmení štruktúru článku pomocou rôznych softvérových nástrojov. Výsledkom je chaotický, irelevantný článok, ale článok, ktorý je akceptovateľný pre vyhľadávače.

Čo to znamená?

No, nabudúce, keď budete hľadať "Mám bolesti v hrudníku, čo mám robiť?", môžete nájsť články, ktoré sú konštruované tak, aby získali najvyššie pozície vo výsledkoch vyhľadávania. Vzhľadom k tomu, že sa nejedná o skutočný zdravotný článok, ale o skreslenú reštrukturalizáciu automatizovaným softvérom za účelom dosiahnutia lepších výsledkov vyhľadávania, môžete byť zmätení jeho obsahom alebo uskutočniť úplne zlé rozhodnutia.

Existujú stovky tisíc ľudí, ako je môj priateľ, a každý tím robí tisíce takýchto webových stránok. Každá stránka odkazuje na inú - ako obrovské bludisko webových stránok, ktorých obsah je len pre vyhľadávače a nie pre ľudí. To znamená, že existuje obrovský neporiadok s webovými stránkami, ktoré vôbec nie sú obsahovo hodnotné a všetko sa robí len pre online reklamy, aby získali lepšiu pozíciu vo výsledkoch vyhľadávania. Títo ľudia manipulujú stránkami len preto, aby získali čo najviac pozretí, ako je možné, lebo tie generujú viac peňazí z reklamy, ktorá ich sprevádza.

Existuje obrovský reťazec osôb zapojených do Black Hat SEO, ktorých práca je úplne legálna. V podstate je legálne ničiť (a zahlcovať bezvýznamnými správami) internet.

To má za následok obrovské množstvo práce pre správcov vyhľadávačov, aby blokovali tieto webové stránky. Ale Black Hat SEO ľudia vždy nájdu riešenie, aby ich webové stránky boli vyhľadávačmi akceptované.

Existujú ďalšie takéto metódy ľudí, aby získali peniaze na internete, ako je posielanie nevyžiadaných e-mailov alebo tvorba falošných internetových stránok, ktoré predávajú falošné výrobky. Podľa Commtouch správy v prvom štvrťroku 2010, existuje "... 183 000 000 000 spamových e-mailov" poslaných každý deň. Najpopulárnejšia spamová téma je "farmaceutická reklama", ktorá tvorí 81% zo spamových e-mailových správ.

Poznám veľa ľudí, ktorí zarábajú tisíce dolárov kradnutím účtov na eBay, AutoScout24 alebo iných online účtov, ktoré používajú na predaj falošných výrobkov. Môžu tak ľahko dostať oprávnenie ku kreditným kartám, nakupovať s nimi predmety alebo previesť peniaze na účty ľudí, ktorých poznajú. Je to osobitý svet, o ktorom ste možno ešte nikdy nepočuli. Zarába to milióny dolárov, pretože je pomerne jednoduché ukradnúť identitu v tomto systéme: systéme, ktorý je založený na nezmysloch alebo peniazoch namiesto odolnejšieho systému, ktorý využíva prostriedky priamo pre ľudské potreby, ako hlása napr. Venus Project.

Celý tento chaotický a bláznivý online svet existuje len preto, že je potrebné zarábať peniaze a nič iné - s malou alebo žiadnou starostlivosťou o ľudské bytosti. Ale majte na pamäti, že oni všetci sú ľudia ako vy a ja, ktorí potrebujú peniaze na prežitie, s výnimkou toho, že prepadnú tejto ceste, pretože je jednoduchšia a dá sa ňou zarobiť viac peňazí.

A ak si myslíte, že reklamy sú len malou časťou internetu, pamätajte, že Google zarobí 97% svojich príjmov z reklamy, a internet ako celok je priemysel, ktorý vynáša miliardy dolárov ročne ( 9,6 miliárd v prvom štvrťroku 2013 ).

Takže, ak ľudia začínajú blokovať reklamy, čo budú potom robiť všetky tie firmy ako je Google? Neexistuje nič, čo by niekto pomocou technológie robil, a nemohlo by to byť niekým iným zmarené. Avšak, keď sa jedná o peniaze, ako všetko v menovom systéme, pošpiní sa to a skorumpuje z núdze niektorých ľudí o prežitie. Online reklama je neudržateľný a urážajúci výsledok zastaraného menového systému.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Odhalila kauzu slovenského predsedníctva. Odkiaľ prišla Zuzana Hlávková?

Gymnázium, ktoré navštevovala momentálne najznámejšia slovenská whistleblowerka, jej plánuje vyjadriť verejnú podporu.

DOMOV

Voliči chcú odchod Kaliňáka a Fica z Bonaparte. Smer bude padať ďalej

V Prešove bude Smer v najhoršej kondícii.

SVET

Pozrite si, ako za dva roky zničila vojna Donecké letisko

Miesto bojov medzi proruskými separatistami a ukrajinskou armádou.


Už ste čítali?